Magyar nyelv English version Performan Group

Coaching

Coaching programjaink személyre szabottak, segítik az ügyfelet a személyes és szakmai fejlődésben, vállalati pozíciójának hatékonyabb ellátásában.

A coaching segítségével Ön vagy beosztottja saját erőforrásaira támaszkodva fejlesztheti kompetenciáit, elemezheti döntései következményeit és tervezheti meg a további lépéseket, sajátíthatja el a különböző, célorientált kommunikációs formákat. A vállalati coaching célja a döntéshozó és problémamegoldó képesség fejlesztése, a lehetőség-felismerő és döntéshozó kompetenciák növelése, amelynek során a szakmai, szervezeti tényezők figyelembe vétele mellett a személyes hozzáállást és célokat vesszük figyelembe.

Hogyan is gondolkodunk mi a coachingról:

  • együttműködésen alapuló kapcsolat: célja támogatni a vezetőt abban, hogy a coach-csal együtt többet érjen el, mint egyedül tenné,
  • megoldás- és eredményorientált folyamat: a célok elérését segítő vezetői gyakorlat, gondolkodásmód fejlesztése úgy, hogy miközben a vezető fejlődik, a szervezet hatékonysága is nőjön,
  • inspiráló környezet és munkakapcsolat megteremtése a cochee számára,
  • központi szerepet kap az ügyfél aktivitása (akarat): saját magának kell akarnia a változást és saját magának kell megtalálnia a számára legalkalmasabb megoldást,
  • fenntartható változás elérése: megoldás, amit az ügyfél fedez fel, magáénak érez és fenn is tudja azt tartani.

A coaching-folyamat jellemzői:

  • bizalmi kapcsolat, ezért egy titoktartási szerződés születik a coach és az ügyfél között
  • a megbízó HR vezető és/vagy szakmai vezető az ún. háromszög-beszélgetés keretében kaphat rálátást a folyamatra
  • egy teljes folyamat 12 alkalomból áll
  • 3-6 alkalom, ha egy adott problémakörre épül pl. döntés, kommunikáció, időgazdálkodás, konfliktus, stressz.
  • Az első alkalom, a „kémiai találkozó”, amikor mindkét fél felméri és eldöntheti, hogy akar-e a másik féllel együtt dolgozni

Mikor érdemes coach-ot keresni saját magának?

  • Szeretné egy másik nézőpontból látni a jelenlegi helyzetét,
  • Ha nem válnak be az eddigi viselkedési mintái,
  • Ha valamiben változni / változtatni szeretne,
  • Saját témái mentén, egyéni tempóban és személyre szabott eszközökkel szeretne fejlődni,
  • Ha mélyíteni szeretné önismeretét, látni, hogy még mi mindenre lehet képes stb.

Mikor érdemes egy HR-esnek vagy egy vezetőnek coach-ot szerződtetni egy munkatársa mellé?

  • Talent: ha egy reménybeli vezetőt szeretnének felkészíteni a vezetői kihívásokra,
  • Frissen kinevezett vezető: támogatni őt abban, hogyan vezetőként is olyan sikeres lehessen, mint amilyen sikeres szakértő volt korábban,
  • Vezető új pozícióban / új helyzetben / új csapattal: kísérni a vezetőt a változásban, az eddigi gyakorlatokon való átlépésben
  • Fokozott stresszterhelés, kiégés tünetei: új távlatok, új motiváció megtalálása
  • „Ha már semmi sem segít”: hiába jeleznek vissza a munkatársak, a vezető nem befogadó, nem reagál változtatással a meglátásokra

És minden olyan helyzetben, amikor a vezető úgy érzi elakadt, szüksége lenne arra, hogy valaki továbblökje

Milyen egyéb helyzetben érdemes coaching-ot alkalmazni?

  • Tréning utókövetés: a tréningen elhangzottak egyéni szintre hozása, internalizálása, hatékonyságának növelése, beépülésének segítése
  • Team-coaching: célja, hogy a csapat kollektív képessége és teljesítménye növekedjen; ennek az eljárásnak a során összehangoljuk és fejlesztjük azokat a csoportban rejlő képességeket, amelyek lehetővé teszik, hogy elérjék azokat az eredményeket, amiket igazán szeretnének.
  • Csoportos coaching: egymással nem függőségi viszonyban lévő vezetők előre meghatározott kompetenciák mentén zajló fejlesztése, ahol minden témán közösen dolgoznak a résztvevők a coach irányítása és közbe avatkozása mellett.

 

A coaching témához kapcsolódó legfissebb híreinket ide kattintva olvashatja: Coaching hírek

Kérjük, tekintse át coaching palettánkat. Érdeklődés esetén vegye fel velünk a kapcsolatot elérhetőségeink egyikén, vagy töltse ki ajnálatkérő adatlapunkat és hamarosan megkeressük Önt a legjobb megoldással.

 

Beillesztési coaching Fontos a kinevezéssel járó veszélyek, kihívások, problémás területek azonosítása, az ezek alapján történő célkitűzés és cselekvés.
Business networking coaching Általános és üzleti kapcsolatépítési készségek fejlesztése.
Coaching típusú támogató vezetés tréning Problémamegoldási készségek fejlesztése műhelymunka keretein belül.
Értékesítési coaching Képzés értékesítési vezetők számára, eredményeként értékesítési csapatukat, annak teljesítményét fejleszthetik.
Executive Coaching Maximálisan egyénre szabott fejlesztési forma elsősorban vezető beosztásúak számára.
Interkulturális coaching Multinacionális cégek vezetőit segítő coaching folyamat.
Karrier coaching A karrier következő lépésének megtervezésében is sokat segíthet egy coach.
Konfliktus coaching Konfliktuskezelést fejlesztő coaching folyamat.
Önbizalom coaching Önbizalmat és magabiztosságot növelő coaching vezetők számára.
Önismereti coaching A reális énkép alapvető fontosságú, amely alapja lehet a többi típusú coachingnak.
Personal branding coaching Énmárka építését segítő coaching.
Stressz coaching Stresszcsökkentő szolgáló technikák, eszközök használata a coaching folyamatban.
Táv-coaching Költség- és időtakarékos, korszerű módszer a személyes coaching esetleges akadályainak leküzdésére.
Team coaching

Gyakran keverik össze a csoportos coaching és a team coaching fogalmakat.

Érdemes a team fogalma felől megközelíteni:

Olyan...

 
LinkedIn Facebook