A személyes kontaktus kiváltása a munkatárs kiválasztás és a tehetséggondozás területén továbbra is fontos törekvés a vállalatok oldaláról. A jelenlegi vírushelyzet továbbra is tartogat bizonytalanságot arra vonatkozóan, hogy lehet-e vagy érdemes-e személyesen is kapcsolatba lépni egy adott pozícióra pályázó jelölttel. Sok vállalat esetében például belső szabályozás tiltja, hogy külső személyek belépjenek az épületeikbe. Emellett azt is kérik, hogy lehetőség szerint kerüljék azokat a munkahelyzeteket, ahol akár külső helyszínen is, de nagyobb létszámú csoporttal találkoznak, főleg, ha ez zárt térben történik (pl. tréning, Assessment Center).
A cég működése azonban nem állhat meg.
Egy vállalati növekedési potenciált nem lehet kihagyni, egy megüresedett pozíció betöltése vagy egy belső kinevezés nem halasztható túl hosszú ideig. Ebben a helyzetben segítheti a kiválasztási vagy fejlesztési döntést egy online formában lebonyolított Assessment vagy Development Center.
A nemzetközi vállalatok vagy azok a cégek, ahol a digitalizáció, az elektronikus eszközök, módszerek használata gyorsabban elterjedt, korábban is használták a kiválasztásnak ezt a módját. Hiszen ha egy pozícióra több országból is pályázhatott megfelelő jelölt, akkor az utazásnak, a szervezésnek a költségeit és a ráfordított időt is meg tudták így spórolni.
Sokan tartanak attól, hogy úgy vegyenek fel új munkatársat, hogy ne legyen személyes benyomásuk arról, hogyan viselkedik, öltözködik, mozog a jelölt. Valóban a személyes találkozás kiegészítő információkat hordoz, és gyakran az utolsó döntési szempont egy-egy kiválasztásnál.
Emellett jelen esetben érdemes lehet elgondolkodni arról, hogy vállalják ezt a kockázatot úgy, hogy mindent elkövetnek ennek minimalizálására.
Az Assessment vagy Development Center sikere akár „élő”, akár online mindig az alapos előkészületen áll vagy bukik. Fontos, hogy elsőként priorizálják a mérendő kompetenciákat (4-6 db), definiálni tudják azok tartalmát, az elvárt viselkedési jellemzőket. Majd olyan feladatokat válasszanak ki, amelyek igazoltan alkalmasak az adott kompetenciák mérésére. Ezeken kívül pedig időt és energiát szánjanak a megfigyelők megfelelő felkészítésére.
Az online Assessment vagy Development Centerek esetén sem kell kompromisszumot kötni!
Hiszen egyrészt az előkészítési fázis maradéktalanul megvalósítható online is. A legtöbb hagyományos Assessment vagy Development Center feladat online is változtatás nélkül lebonyolítható, legyen az csoportos vagy egyéni, szituációs vagy írásbeli. Másrészt számtalan szoftveres megoldás létezik, ami mindenki számára elérhető és alkalmas arra, hogy a jelöltek az adott pillanatban egyenként lépjenek be egy adott feladat elvégzésére anélkül, hogy a többi jelölt ezt látná vagy hallaná. A megfigyelők létszáma a hagyományos Assessment Centerhez képest növelhető, mert nem kell helyhiánnyal küzdeni, és a tömeg sem okoz stresszt a jelöltnek. Emellett az értékelői konferencia is gördülékenyebb lehet az online dokumentumoknak köszönhetően.
Az online és a hagyományos, „élő” Assessment és Development Centert egyaránt le tudjuk bonyolítani magyar és angol nyelven is.